miercuri, 19 iunie 2019

Calatoria mea pe o planeta straina

     Duminica 16 iunie 2019, in prima zi de Rusalii, necredincioasa mea mama, m-a rugat sa o duc pana la Slanic Moldova. Ma rugase din timp, plecarea fiind programata cu o familie de prieteni, pentru o durata de 12 zile. Zis si facut! Stiam lectia: 300 km dus, 300 km intors pe un drum de o banda si jumatate, mult mai bun decat multe alte drumuri din Romania, traseul batut si ras-batut pana acum circa 3 ani cand mama a luat o pauza de aceasta statiune.
     Surpriza a aparut deja de la Urziceni (eu stiam ce de la Buzau in sus nu se mai semnalizeaza si incepi sa treci pe langa accidente proaspete) de unde, posesorii vechilor rable de acum 3 ani, au plecat din tara si pe drum nu se aflau decat masini din orase si tari straine, masini puternice si mari cu numere de: Philadelphia (PH), Vancouver (VN), Visconte (VS), Galata (GL), Brandemburg (BR), Constantinopole (CT), Buzançais (BZ) si destul de rar cate un bou de roman din Bucuresti (B), ca si mine, cu o masinuta mica, lovit in amorul propriu de faptul ca in tara mea m-am nimerit printre straini.
     Spun ca erau straini, pentru ca nu este posibil altfel! Domnule, conduceau dupa alte reguli de circulatie care mie imi erau perfect necunoscute. Am vazut asa ceva in vizitele mele prin Africa, doar in perioadele marilor migratii cand era clar ca regulile nu erau accesibile oricui!
     Nu mai spun de hiatus-uri de 40-50 de cm dintre zonele mai inalte prospat asfaltate, care actioneaza ca un baraj antitanc asupra unei masini obisnuite cu roti de 15". 
     Pentru diversitate, evenimentele au fost intercalate: o iesire cu rotile din dreapta in decor pentru a face loc unui dulap pe roti, care altfel m-ar fi spulberat (din fata venea un tir pe care cu siguranta il vazuse) neincetinind nici un pic si dandu-mi si oglinda din stanga peste cap (evident, facand-o praf), inainte de podul de la intrarea in Buzau am intrat intr-un sant antitanc prezentat mai devreme, pe o trecere de pietoni de la iesirea din Buzau am dat intr-un damb pentru incetinire colorat si inglobat intr-o zebra, dupa Buzau, un autocar a intrat pe contrasens si cu greu m-am strecurat pe langa el (iesind iar in decor cu rotile din dreapta), totul dublat pe drumul de intoarcere cu mici variatiuni pentru a diminua plictiseala.
     Echipajele de politie erau la postul lor, adica bananaiau de colo-colo agatand cate un strain, chiar si bucuresteni pentru depasirea vitezei, dar care au dat din umeri cand m-am oprit sa comentez cu ei varietatea de evenimente de pe planeta straina pe unde treceam in drum spre Slanic Moldova! Nu zic ca ar fi avut ce sa faca in momentul acela, dar in timp, parerea mea este ca degeaba pandesti cu radarul daca nu iei masuri si mai drastice!
     Inca o dovada ca politia este degeaba si Moldova o planeta straina! La intrarea in Bucuresti, spre seara, tocmai anuntau la radio cate victime inregistrase ziua de duminica, 16 iunie 2019, prima zi de Rusalii si toate in Moldova. Inclusiv un fapt rar intalnit in accidentele de pe sosele, si anume: ciocnirea frontala a doua motociclete, una dintre ele fiind condusa de un "salvator"!
     Sa tot traiesti in Romania, pentru ca atunci cand mergi pe planete indepartate, printre straini, te poti intoarce acasa (daca ai aceasta sansa) si ai subiecte de comentat!
     Sa vedem ce fac pe 28 iunie cand trebuie sa ma duc sa culeg gasca vesela de la Slanic! Probabil daca voi reveni, voi reveni si cu vesti!
     Hai sa fim sanatosi!

Niciun comentariu: