marți, 2 iulie 2019

ITB - RATB - STB - tot cacatu' ala e!

     Inca din vremurile de trista amintire (anii premergatori evenimentelor din 1989), ura bucurestenilor era directionata foarte clar (ordinea era aleatoare) catre cateva elemente reprezentatative: partidul, ceausescu, securitatea, itb-ul, societatea care nu dadea caldura, alimentarele fara mancare s.a.
     Nu vreau sa discutam in prezentul articol decat de una dintre spaimele romanilor si anume ITB. Tramvaie, troleibuze, autobuze cu sau fara rachete pe acoperis, vopsite sau ruginite, toate aveau ceva in comun: se taraiau de parca le duceai la fiare vechi, erau arhipline tot timpul si miroseau ingrozitor.
     Dupa 1989 , transformarea in RATB, nu a adus nimic nou. S-au mai facut carpeli, achizitii in stil romanesc - ori autobuze scoase la reforma de alte tari, ori autobuze moderne, dar fara aer conditionat. Evident, in afara mirosurilor usor mai diluate, nu exista nici o diferenta.
     Iata ca dupa 30 de ani, o data cu prima femeie primar din istoria Bucurestiului, apar si tot felul de idei noi. Cu binecunoscutul pragmatism specific doamnelor, primarul capitalei (asta ca sa subliniez ca stiu limba romana, dar si sa evidentiez neapartenenta Gabrielei la tagma doamnelor) a inceput sa se comporte cu banii bucurestenilor de parca ii cheltuia de pe cardul lui Pandele.
     Astfel a infiintat cateva societati comerciale fara a respecta legea, asta pentru a face locuri de joaca clientelei politice si a crea robineti in plus pentru sifonarea banului public, a ingropat RADET-ul, a lasat institutiile de cultura din subordine fara bani (nici macar pentru paza), asta ca urmare a unor cresteri salariale nesustenabile bugetar; in scurta vreme urmeaza si reduceri de personal, a cumparat clopote pentru catedrala si a sponsorizat popii si printre multe alte "fapte bune" a transformat RATB-ul in STB. Asta dupa ce a achizitionat niste junghiuri de autobuze turcesti, mai scumpe decat Mercedes-urile cumparate de Boc la Cluj.
     Pana aici sunt sigur ca nu va spun noutati. Dar ca urmare a caldurii din zilele acestea, o linie de tramvai desfintata cu circa 25 de ani in urma (linia tramvaiului 24, pe zona Garii Obor, Gara de est) s-a comportat normal si s-a dilatat. Cum? Iaca asa:




     Ca sa localizati si zona, iata un print screen de pe google maps:


     Pentru ca sunt absolut convins ca nici un echipaj de politie nu s-a obosit sa transmita STB-ului informatii despre umflatura din linia de tramvai, m-am gandit sa o fac eu. Asta pentru ca mi-au promis statuie!
     In fata Garii Obor se afla un chiosc pentru achizitia de calatorii, portofele electronice, abonamente si ce or mai fi inventat ei acolo. Pentru ca persoana care trebuia sa fie in chiosc era inlocuita de un bilet in geam (la ora 17.00 cand am ajuns eu acolo) care mentiona ca va reveni la ora 16.00, am inceput sa caut pe multitudinea de afise si anunturi STB, un numar pentru urgente (sunt totusi un serviciu care este furnizat 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana).
     Nu am reusit sa aflu decat numarul de la protectia consumatorului care nu ma ajuta cu nimic. Intru pe site-ul lor (noroc ca am invatat si eu sa umblu cu telefoanele astea mai inteligente ca mine), gasesc un numar de telefon si sun. Ca boul! De 5 ori! De fiecare data, dupa un oarecare numar de apeluri, o robotica imi spune ca apelantul nu raspunde. Bine, zic! 
     Intru din nou pe net si pe prescurtaterea de site, citesc explicatia: la acel telefon se raspunde de luni pana vineri intre 9.00 si 15.00. Evident ma las pagubas, fac pozele de mai sus si plec acasa. Macinandu-ma inca problema, intru pe site-ul STB si ma uit la contacte: am un numar de telefon pentru informari asupra traseelor (pe care eu il gasisem ca fiind de urgente), am un numar de fax - masinarie desteapta la vremea ei, dar scoasa din uz de cel putin 10 ani, un numar pentru relatii cu publicul cu doua interioare (ma intreb daca or avea si cuplaj), e-mail (bravo!) si program de luni pana sambata de la 6.00 la 21.00 si duminica nici nu mai conteaza! 



     In afara faptului ca au atobuze noi, nume nou, e-mail, au ramas tot ITB! Telefon cu interiore in 2019? Fax? Si mai ales au progam pana la 21 si ei la ora 17.00 nu raspundeau!
     Hei primarule! Ai fost piua-ntai la televiziune, nu mai vorbim de obraznicie ca aia nu ti-a trecut, ai intrat in politica, pentru ca nu te ajungeai cu banii de cosnita doar cu o leafa de primar in casa, ai facut parada cu icoanele atarnate pe pereti si cu banii nostri imprastiati la burtosii si nemerituosi de popi, ai facut taraboaie in strada pana ai acoperit zgomotul clopotelor de la catedrala obraznicirii neamului, ti-ai batut joc de noi si ai intrat in istorie nu numai ca prima femeie primar, dar si ca primul primar (asta nu cred ca este pleonasm) care a bagat o capitala europeana in  faliment. Tu si cu Dragnea ati tinut sa fiti primii in domeniile voastre! Pai acum ca a deschis el drumul, fii tu si prima femeie primar care a falimentat Bucurestiul si s-a dus dupa liderul partidului din care facea parte si acesta fiind primul parlamentar care s-a dus din parlament, direct la puscarie!
     Asa sa iti ajute Dumnezeu!
 

luni, 1 iulie 2019

Calatoria mea pe o planeta straina - revenire

     Asa cum am promis, revin cu informatii asupra drumului Bucuresti - Slanic Moldova - Bucuresti. Asa cum era de asteptat, nimic nou sub soare, doar ca de data asta am avut posibilitatea (datorita opririi traficului) sa fac o poza cu telefonul (la dus). La intors, unde am mai prins un accident ceva mai violent - cu masini imprastiate pe ambele laturi ale drumului - nu am mai avut cum sa pozez, circulatia fiind fluidizata de politia aflata la fata locului.


      Din pacate, faza cu oglinda data peste cap s-a repetat, de data asta facandu-mi oglinda praf. Asta este concluzia: nu avem nevoie de sosele, cele existente facand decimarea in locul oricarei alte entitati!