joi, 27 aprilie 2017

Taxi, taxi - uber alles

     Taxi, taxi - uber alles - cum s-ar zice "taxi peste toti".
     Sper ca jocul meu de cuvinte sa fie luat exact asa cum l-am folosit, adica o paralela a sintagmei cunoscute "Deutschland, Deutschland uber alles"!
     Pentru cei care mi-au urmarit articolele, nu fac decat sa reamintesc ca din punctul meu de vedere, taximetristii - pe picior de egalitate cu bodyguarzii - fac parte din a doua categorie de animale care fac legea, conform articolului "Traim in tara in care animalele fac legea".Celor care nu stiu despre ce este vorba, le recomand link-ul care duce catre acest articol!
     Iata cum acesti - in marea lor majoritate, dar nu toti - frati cu homo habilis (fosile descoperite ca fiind ale primilor oameni), au hotarat in comun (mare minune) sa iasa in strada si sa vocifereze impotriva unor servicii care ar fi cam ca cel prestat de ei, dar net superior din punct de vedere al omului civilizat.
     Ce vreau sa spun este faptul ca serviciile de taxi, care chiar se numesc asa - "TAXI" - au cateva caracteristici pe care le-am intalnit toti:
- derbedei la volan;
- derbedei la volan care iti sun ca ei nu merg unde ai tu treaba;
- derbedei la volan care iti spun ca nu mai au benzina;
- derbedei la volan care iti spun ca "pana acolo" (destinatia ta), nu te duc;
- derbedei la volan care stau cu usile incuiate si nu te baga in seama, oricat te-ai zbate pe langa masina;
- derbedei la volan care te implica in (initial) monoloagele lor legate de sport, politica si agricultura (poate si probleme foarte importante legate de UE);
- masini cu cateva tipuri de tarife, astfel incat la sfarsitul cursei sa remarci ca ai de plata cam de trei ori mai mult decat ai calculat tu pentru cel mai mare tarif citit de pe masina;
- masini de negasit orice aplicatie ai folosi;
- masini de negasit indiferent de companie si de serviabilitatea dispecerilor ...
     Sunt convins ca toti stiti ca lista poate continuasi la un moment dat chiar ar fi necesar de intocmit o lista completa a acestor servicii de mizerie oferite sub egida "TAXI"!
     Sunt absolut convins deasemenea, ca, fiind oameni si ei, au niste frustari specifice speciei umane, dar nu cum ar fi normal legate de modul in care presteaza ei serviciul ci de modul in care il presteaza altii.
     Si atunci, in buna traditie democratica, au gasit cu cale sa iasa in strada. In regula si asta! Oamenii au frustari si au vazut ca iesitul in strada ajuta! Am trecut dupa protestul lor prin piata Victoriei si am inceput sa am eu frustari de genul ca nu am puterea sa le trag cate un sut in trei litere pentru mizeria lasata in urma. Au demonstrat o data in plus, calitatea oamenilor si implicit calitatea serviciilor prestate de un asemenea fel de oameni (de fapt stramosi ai oamenilor).
     Cred cu tarie ca existenta pe piata a mai multor tipuri de servicii de genul taxi (getax), uniformizand-ule legal intr-un fel sau altul, nu ar face decat sa imbunatateasca serviciile primite de noi, consumatorii. Daca am mai vorbi si de o tara civilizata in care taximetristii cu state sa nu foloseasca batele de baseball sa convinga serviciile alternative sa iasa de pe piata, am fi toti castigati! Dar asa? Ma repet: traim in tara in care animalele fac legea!


Niciun comentariu: